مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آذر 1393 ساعت 22:072014-12-17سياسي

امام جمعه اصفهان: هدف دشمن جدایی دانشگاه از دین است


هدف امام راحل از تاکید بر وحدت حوزه و دانشگاه ناکام گذاشتن دشمن از جدایی جامعه نخبه دانشگاهی از دین و دیانت و تبدیل شدن به فضای سکولار بود.

- " از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد شامگاه چهارشنبه در جلسه هم اندیشی که با حضور جامعه روحانیون، اساتید و رؤسای دانشگاه های اصفهان به میزبانی حوزه علمیه اصفهان برگزار شده بود، اظهار کرد: در مسئله وحدت حوزه و دانشگاه هنوز خوب تفکر نشده است.

وی بیان کرد: متأسفانه افراد هنوز به مفهوم و منظور وحدت حوزه و دانشگاه به معنای صحیحی نرسیده اند و چنان چه بخواهیم به معنای حقیقی وحدت حوزه و دانشگاه دست پیدا کنیم و آن را بفهمیم، باید ببینیم که دشمن قصد جدا کردن چه چیزهایی را از یکدیگر دارد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه هرگز به معنای وحدت علم و دین نیست و این دریافتی ساده انگاری است، چراکه علم و دین هرگز جدا از هم نبوده و نیست.

وی تاکید کرد: حقیقت این است که دروس حوزوی نیز علم تلقی شده و چه بسا مشکل تر از علوم تجربی، پزشکی و مهندسی هم هستند، بنابراین هم دروس حوزوی و هم دانشگاهی علم تلقی شده و نقطه تفاوت معلول آنها است.

طباطبایی نژاد افزود: نظریه ای دیگر هم پیرامون وحدت و حوزه و دانشگاه مبنی بر افزایش پیوند ارتباط حوزویان و دانشجویان است که این نظریه نیز برای وحدت حوزه و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام جمعه اصفهان: هدف دشمن جدایی دانشگاه از دین است

امام جمعه اصفهان: هدف دشمن جدایی دانشگاه از دین است