مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آذر 1393 ساعت 21:022014-12-17سياسي

لزوم فرهنگ سازی برای پایین آوردن مهریه ها


فرهنگ های غلط در جامعه یکی از مهم ترین موانع ازدواج است، برای رسیدن به ازدواج آسان باید موانع سر راه ازدواج شناسایی شوند، یکی از مشکلات سر راه ازدواج آسان بالا بودن مهریه هاست که لازم است در زمینه پایین آوردن مهریه ها فرهنگ سازی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، مسئله تشکیل خانواده در اسلام فوق العاده اهمیت دارد و در اسلام هیچ بنایی ارزشمندتر از مسئله ازدواج وجود ندارد، لذا اسلام همواره بر ازدواج آسان در جامعه تأکید دارد اما متأسفانه فرهنگ غلط ازدواج در جامعه رواج پیدا کرده و جوانان را دچار مشکل کرده است.

حجت الاسلام اصغر دانشی یکی از کارشناسان مذهبی در رابطه با ازدواج آسان گفت: از جمله موانع سر راه ازدواج آسان می توان از موانع فردی، خانوادگی و فرهنگی نام برد.

وی در تعریف ازدواج افزود: ازدواج یک قرارداد بین دو نفر(زن و مرد) است که با رضایت یک تعهد را با بستن صیغه عقد بین خود ایجاد می کنند و متعهد می شوند یک سری وظایف را در قبال هم انجام دهند.

دانشی با بیان این که زن و مردی که با هم ازدواج می کنند باید آرامش خود و خانواده باشند، ادامه داد: با وجودی که احادیث و روایاتی فراوانی دال بر امر و توصیه به وساطت در امر ازدواج داریم اما متاسفانه امروزه تا حدودی وساطت در امر ازدواج کم رنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم فرهنگ سازی برای پایین آوردن مهریه ها

لزوم فرهنگ سازی برای پایین آوردن مهریه ها