مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آذر 1393 ساعت 20:522014-12-17پزشكي

چه زمانی نیازمند مشاوره ژنتیک هستیم؟


مشاور ژنتیک در بیرجند، با اشاره به اینکه مشاوره ژنتیکی پیش از ازدواج ضروری است، گفت: ازدواج فامیلی، داشتن فرزند معلول، تصمیم به داشتن فرزند در سنین بالا، - سقط های مکرر، ناباروری و به طور کلی وجود هرگونه نگرانی در فامیل افراد از جمله دیابت، سرطان و.

باید برای مشاوره ژنتیک مراجعه کنند.

جمیله رضازاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ی خراسان جنوبی، اظهار کرد: مشاوره و در صورت لزوم آزمایشات ژنتیکی برای زوجین پیش از ازدواج ضروری است.

وی با بیان اینکه برای افرادی که مراجعه می کنند ابتدا رسم شجره می کنیم، افزود: در ازوداج های فامیلی با رسم شجره زوجین، از طریق بررسی ژن معیوب احتمال وقوع بیماری های متعدد ژنتیکی مشخص می شود.

این مشاور ژنتیک در بیرجند با اشاره به اینکه یک اختلال ژنتیکی از طریق ایجاد ناهنجاری هایی در فاکتورها و عناصر تعیین کننده صفات ظاهر می شود، ادامه داد: این ناهنجاری ها به چهار گروه جهش تک ژنی، چندژنی، تغییرات کروموزومی و میتوکندریال تقسیم بندی می شود.

رضازاده درباره ی اهمیت مشاوره ژنتیک گفت: ما در مشاوره ژنتیکی به اختلالات محیطی نیز توجه داریم، چون برخی ناهنجاری­ ها ریشه ژنتیکی ندارند و دو فاکتور ژنتیک و محیط زیست هم زمان با هم نقش مهمی در بروز و پیشرفت این بیماری ها ایفا م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه زمانی نیازمند مشاوره ژنتیک هستیم؟

چه زمانی نیازمند مشاوره ژنتیک هستیم؟