مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آذر 1393 ساعت 20:022014-12-17اقتصادي

انتقال آب ازدریاچه خزربه دریاچه ارومیه غیرممکن است


دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه انتقال آب دریاچه خزیر به دریاچه ارومیه را غیر ممکن دانست و گفت: حجم آب دریاچه ارومیه در 10 سال آینده با برنامه ها به 14 میلیارد و 500 میلیون متر مکعب با شوری 25 درصد و سطح 4 هزار و 300 کیلومتر خواهیم رساند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس ، عیسی کلانتری امشب در جلسه تبیین برنامه های اجرایی دریاچه ارومیه اظهار کرد: کشورهایی دوام می آورند که الگویشان توسعه پایدار باشد و توسعه پایدار تا چند سال پیش در کشور ما یک لغت از غرب وارد شده و در حد گناه تلقی می شد تا اینکه کم کم خودش را بر ما تحمیل کرد و ما مجبور شدیم بپذیریم باید پایداری را در ابعاد مختلف آن پیگیری کرد.

خیلی از مناطق جغرافیایی کشور از لحاظ زیست محیطی مرده اند!وی افزود: فقط دریاچه ارومیه نیست که می میرد یا مرده است خیلی از مناطق جغرافیای ما از لحاظ زیست محیطی مرده تلقی می شوند؛ شهرهای حاشیه کویر از لحاظ هیدرولوژیکی مرده به شمار رفته و قابلیت احیا را از دست داده اند.

کلانتری بابیان اینکه از 609 دریاچه رو زمینی کشور 300 دریاچه مرده به حساب می آیند و 300 دریاچه نیز در حال مرگ هستند، عنوان کرد: از دریاچه های زیرزمینی کشور هم شاهد برداشت و پمپاژ 16 میلیارد متر مکعب آب اضافه و غیرمجاز هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال آب ازدریاچه خزربه دریاچه ارومیه غیرممکن است

انتقال آب ازدریاچه خزربه دریاچه ارومیه غیرممکن است