مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آذر 1393 ساعت 07:572014-12-17سياسي

تولد سالانه هزار نوزاد به روش رحم اجاره ای در اصفهان


سال 73 بود که نخستین نوزاد به روش رحم اجاره ای در مرکز باروری و ناباروری اصفهان متولد شد و این نخستین نوزادی بود که در سطح کشور از طریق این روش دیده به جهان گشود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، با وجودی که 20 سال از تولد نخستین نوزاد به روش رحم اجاره ای در اصفهان و البته کشور می گذرد، اما تا کنون کمتر رسانه ای به این موضوع پرداخته و این روش را تشریح کرده است.

به این منظور با سید اسدالله کلانتری، عضو هیئت مدیره مرکز باروری و ناباروری اصفهان به گفتگو نشستیم تا برخی از سوالات که در این خصوص مطرح است را مطرح کنیم.

مهر: رحم اجاره ای برای چه دسته از زنان نابارور استفاده می شود؟زنانی که رحم ندارند اما درای تخمدانی سالم و قابل باروری هستند از این رحم ها استفاده می کنند، در این حالت تخمدان را با اسپرم همسر در لوله آزمایشگاهی لقاح و پس از سه تا شش روز که به شکل چندین سلول به اندازه سر سنجاق در آمد وارد رحم (خانوم شماره دو) می شود .

شخصی که رحمش اجاره گرفته شده به مدت دوماه از داروهای هورمونی استفاده می کند تا جنین شکل بگیرد و پس از آن، رحم مادر اجاره ای را قبول می کند؛ البته در این حالت تلاش بر این است تا مادر مصنوعی که رحمش را اجاره داده به فرزند شیر ندهد که سبب وابستگی به فرزند نشود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولد سالانه هزار نوزاد به روش رحم اجاره ای در اصفهان

تولد سالانه هزار نوزاد به روش رحم اجاره ای در اصفهان