مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آذر 1393 ساعت 09:022014-12-14پزشكي

یک روانشناس بالینی مطرح کرد رازداری موجب تداوم ارتباط می شود


ایجاد رابطه مؤثر یکی از مهارت های زندگی است که یادگیری آ ن می تواند موجب سازگاری فرد با محیط شود این رابطه مستلزم مهارت هایی مانند انتقال درست پیام، - عبدالله امیدی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان "، با اشاره به ضرورت یادگیری مهارت های زندگی، اظهار داشت: یادگیری مهارت های ارتباطی موجب سازگاری فرد می شود و افرادی که این مهارت ها را می آموزند می توانند در روابط میان فردی موفق تر باشند.

وی ادامه داد: انسان موجودی اجتماعی است و در گروه هایی مانند خانواده، جامعه، محیط شغلی و .

عضویت دارد رابطه مؤثر موجب می شود تا افراد نیازهای یکدیگر را درک کرده، با یکدیگر تبادل نظر کنند بنابراین رابطه مؤثر در پایداری یک سازمان مؤثر است.

* چرا برخی افراد در ایجاد رابطه مؤثر ناکام هستند؟ این متخصص حوزه بهداشت روان گفت: رابطه مؤثر وقتی رخ می دهد که پیام ها به درستی منتقل شوند یعنی آنچه در ذهن فرستنده است به ذهن گیرنده نیز منتقل شود.

وقتی پیام ها و اطلاعات به درستی مبادله نشوند ممکن است موجب سوءتفاهم و ایجاد تعارض شده که این موضوع در نهایت موجب عدم رضایتمندی در روابط و فروپاشی سازمان می شود.

وی افزود: یکی از ملاک های سلامت یک سیستم وجود روابط مؤثر میان اعضای آن است بنابراین اعضای یک سازمان برای انسجام و عدم فروپاشی نیازمند برقراری رابط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک روانشناس بالینی مطرح کرد رازداری موجب تداوم ارتباط می شود

یک روانشناس بالینی مطرح کرد رازداری موجب تداوم ارتباط می شود