مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1393 ساعت 11:322014-12-06فرهنگي

یک تعزیه خوان از دنیا رفت


سید علی اکبر رزم آرا تعزیه خوان در یکی از بیمارستان های زادگاهش از دنیا رفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه سمنان، سید علی اکبر رزم آرا تعزیه خوان شناخته شده دامغانی به دلیل ابتلا به بیماری سرطان درگذشت.

رزم آرا که در سال 1370 با حضور در جشنواره تئاتر آوینیون فرانسه ، هنر خود را در معرض دید جهانیان قرار داده بود، سال گذشته در شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی سنتی ایران در تهران تجلیل شد.

محمدرضا سوقندی،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به همین مناسبت با صدور اطلاعیه ای درگذشت این پیشکسوت تعزیه خوانی کشور را تسلیت گفت.

سوقندی در این پیام آورده است: درگذشت اندوه ناک هنرمند پیشکسوت ملی در عرصه تعزیه استاد سیدعلی اکبررزم آرا که موجب تالم و اندوه جامعه فرهنگی و هنری استان سمنان گردید را به اصحاب فرهنگ و هنر استان سمنان بویژه هنرمندان تعزیه شهرستان دامغان تسیلت عرض می نمایم.

وی می افزاید: آن مرحوم در طول عمر با برکت خود در نقش اولیاء خوانی و تربیت شاگردان بسیار، ارادت خویش را به امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) نشان داد و با مناجات خوانی و اجرای تعزیه در داخل و خارج از کشور سهم ارزنده ای در پاسداشت اجرای آیین های عاشورایی داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک تعزیه خوان از دنیا رفت

یک تعزیه خوان از دنیا رفت