مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1393 ساعت 09:222014-11-29اقتصادي

دلایل پایین بودن عمر مفید ساختمان ها در ایران


دبیر انجمن صنفی انبوه سازان مسکن استان تهران تاکید کرد: عمر مفید ساختمان ها و سیستم های ساخته شده پایین است و این معضل یک بخش اقتصادی و یک بخش فنی دارد که در حال حاضر بخش اقتصادی اش پررنگ تر و منافع اقتصادی باعث تخریب این سرمایه های ملی شده است.

- محمدمهدی مافی، دبیر انجمن صنفی انبوه سازان مسکن استان تهران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره پایین بودن عمر مفید ساختمان ها در کشور اظهار کرد: دلیل اصلی و عمده، تراکمی است که در ساختمان های قدیمی استفاده شده است.

معمولا ساختمان های قدیمی بناهایی هستند که تراکم کمی به آن ها تعلق گرفته و آنچه که ارزش افزوده و افزایش ارزش بنا است متعلق به مالکین این ساختمان ها می شود و میزانش بیش از هزینه هایی است که پرداخت کرده اند.

وی افزود: یعنی علت اصلی تخریب این ساختمان ها که ثروت ملی نیز هستند، ارزش افزوده ای است که از میزان تراکمی که به آنها تعلق می گیرد، به دست می آید.

دبیر انجمن صنفی انبوه سازان مسکن استان تهران با بیان این که عمر مفید ساختمان ها و سیستم های ساخته شده برای صد سال در نظر گرفته نمی شود، تصریح کرد: این مساله یک معضل فنی، مقرراتی و اجرایی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل پایین بودن عمر مفید ساختمان ها در ایران

دلایل پایین بودن عمر مفید ساختمان ها در ایران