مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1393 ساعت 06:222014-11-29فرهنگي

لوکوموتیو 130 ساله، بازیچه کودکان تهرانی!


در فاصله میان پارک ملت و پردیس سینمایی ملت، درست کنار زمین بازی کوچکی که کودکان در آن بازی می کنند، یک لوکوموتیو قدیمی و سبز رنگ قرار دارد؛ لوکوموتیوی که 130 سال قبل بلژیکی ها آن را به ایران دادند تا خط راه آهن تهران - شاه عبدالعظیم فعال شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سرویس میراث فرهنگی ایسنا، سال هاست لوکوموتیو قدیمی با پله هایی که ورود هر تازه واردی را آسان می کند کنار زمین بازی که کودکان هر روز از سر و کول اش بالا می روند جا خوش کرده است؛ جایی که نه سایبانی برای جلوگیری از آسیب باران و برف دارد و نه امکانی از در امان ماندن شیطنت کودکانی که این روزها آن را وسیله ای حتی برای زورآزمایی انتخاب کرده اند! رییس پژوهشکده ی هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شاید تنها کسی است که در طول چند سال گذشته تلاش زیادی برای نجات این لوکوموتیو قدیمی که باید بهانه ایجاد موزه ای مانند موزه ی تاریخ و تکنولوژی باشد - اما کسی به آن توجه نمی کند - کرده است.

علیرضا بهره مان با اشاره به نامه نگاری هایی که تا کنون برای توجه به این لوکوموتیو قدیمی با مسئولان شهرداری منطقه 3 انجام داده است، گفت: ایجاد خط راه آهن تهران - شاه عبدالعظیم یکی از قدیمی ترین اتفاقات صنعتی در ایران بود که آن را آغاز عصر صنعت در کشور می نامند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لوکوموتیو 130 ساله، بازیچه کودکان تهرانی!

لوکوموتیو 130 ساله، بازیچه کودکان تهرانی!