مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آذر 1393 ساعت 20:272014-11-28بين الملل

آیا داعش برای اردن خطرساز است؟


به نظر نمی رسد که در کوتاه مدت داعش برای اردن خطرساز شود، اما اردن در مرکز ایدئولوژی توسعه طلبانه و برنامه های استراتژیک داعش قرار دارد.

- هرچند داعش بر شکاف هویتی و فرقه ای در عراق و سوریه عمل می کند و این بسترها در اردن وجود ندارد، اما در محور جنبه های اقتصادی از یک طرف و ماهیت نقش اردن و میزان مشارکتش در ائتلاف بین المللی علیه داعش در طرف دیگر، نگرانی های بسیاری وجود دارد.

به نظر نمی رسد که در کوتاه مدت داعش برای اردن خطرساز شود، اما اردن در مرکز ایدئولوژی توسعه طلبانه و برنامه های استراتژیک داعش قرار دارد و اگر یک استراتژی بین المللی موثر علیه داعش شکل نگیرد، اردن با یک تهدید واقعی مواجه می شود.

مقدمه پس از تسلط گروه دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) بر موصل در ژوئن 2013، و توسعه اش در مناطق وسیعی در غرب عراق و شرق سوریه، با نزدیک شدن به مرزهای شمال شرقی اردن، بحث و گفتگو بر سر میزان تهدیدی که متوجه امنیت و ثبات اردن شده، بالا گرفته است.

این مسأله پرسش های بسیاری را طرح کرده که مهم ترین آن ها عبارت است از: آیا گروه داعش پایگاه اجتماعی و مردمی در اردن دارد؟ آیا اردن یک راهبرد و سیاست روشن برای جلوگیری از داعش و مقابله با تمایلات گسترش طلبانه ی آن دارد؟ داعش و پایه های گسترش زمانی که گروه دولت اسلامی در عراق و شام (داعش)


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا داعش برای اردن خطرساز است؟

آیا داعش برای اردن خطرساز است؟