مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آذر 1393 ساعت 14:022014-11-28اقتصادي

پیچیده ترین ساعت جهان باز هم رکورد زد


ساعت Henry Graves Supercomplication که در سال 1932 ساخته شده، همچنان به رکوردزنی خود در سطح دنیا ادامه می دهد و در یک حراجی به بهای 24 میلیون دلار امریکا فروخته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس فناوری ایسنا، این ساعت که رکورد گینس را به عنوان پیچیده ترین سامانه زمانی دست ساز ماقبل عصر دیجیتال داراست، توسط یک فرد گمنام خریداری شد.

ساعت، به سفارش یک بانکدار اهل نیویورک به نام هنری گریوز جی آر ساخته شد.

گریوز در رقابت با رقیب خودروسازش به نام جیمز وارد پاکارد بر سر این که چه کسی می تواند پیچیده ترین ساعت جهان را بسازد، این ساعت را سفارش داد.

در سال 1925، این چالش به شرکت ساعت سازی سوییسی پاتک فیلیپ واگذار شد که پس از سه سال تحقیق و پنج سال کار، یک ساعت تکمیل شده طلایی بدون صفحه در سال 1933 و تحت شرایط انتقال ویژه به گریوز تحویل داده شد.

این شرایط برای محافظت از مکانیسم این ماشین زمان، حین عبور آن از عرض اقیانوس اطلس اعمال شدند.

دو صفحه در قسمت عقب و جلوی این ساعت وجود دارند و در داخل محفظه طلای آن 920 قطعه، 430 پیچ، 110 چرخ، 120 قطعه قابل جابجایی، 70 جواهر و حتی روزنه ای کوچک وجود دارد که امکان مشاهده داخل ساعت را برای اطمینان از کارکردن آن می دهد.

نتایج تمامی این مجموعه، ساعت بسیار بزرگی با 24 ویژگی است که از میان آن ها می توان به تقویم دائم آن تا سال 2100، عقربه ماه، اوقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیچیده ترین ساعت جهان باز هم رکورد زد

پیچیده ترین ساعت جهان باز هم رکورد زد