مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آذر 1393 ساعت 09:172014-11-28دانش

بررسی آب های قطب جنوب با دلفین های رباتیک


برای نخستین بار، چرخاب های آب گرم قاره قطب جنوب در حالی رصد شدند که این چرخاب ها در حال رسیدن به نواحی پست دریاهای اطراف قاره قطب جنوب بودند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس علمی ایسنا، موسسه فناوری کالیفرنیا رهبر تحقیقات جدید اعلام شده و گلایدرهای زردرنگ مجهز به حسگرهای ویژه این پروژه، قادر به رهگیری دما و شوری اعماق دریای Weddell بودند.

این گلایدرها برای انجام ماموریت خود به زیر کلاهک های یخی دو متری دریا شیرجه رفتند.

این اندازه گیری ها نشان می دهند چگونه این پیچش ها یا چرخاب ها، آب گرم را به داخل آب های پست تر هدایت می کنند و منجر به ذوب شدن یخ ساحلی می شوند.

این چرخاب ها، آب شور گرم را به سمت قفسه قاره ای قاره قطب جنوب می برند.

دانشمندان امیدوارند کشف جدید، مدل های اقیانوسی و اقلیمی را تصحیح کند و آن ها بتوانند سرعت عقب نشینی ورقه های یخی و همچنین سرعت افزایش سطوح دریای جهان را با دقت بیشتری پیش بینی کنند.

این آب گرم تر به طور معمول در صدها متر زیر اقیانوس جنوبی یافت می شود اما این که چگونه چنین آبی به آب های پست اطراف قاره قطب جنوب می رسد، تا پیش از این مشخص نبود.

گلایدرهای به کاررفته در این پروژه، از راه دور و از Norwich انگلستان یعنی در فاصله 16 هزار و 100 کیلومتری کنترل می شدند و با استفاده از فناوری تلفن همراه ماهواره ای به مدت دو ماه و هر دو س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی آب های قطب جنوب با دلفین های رباتیک

بررسی آب های قطب جنوب با دلفین های رباتیک