مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آذر 1393 ساعت 08:172014-11-28سياسي

هنرهای اصیل تهران، تحت تاثیر پایتخت نادیده گرفته شده است


مسجدجامعی در سی وپنجمین تهرانگردی خود از بخش های مختلف منطقه 9 بازدید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سی وپنجمین تهرانگردی احمد مسجدجامعی با حضور در سازمان میراث فرهنگی تهران آغاز شد که وی از کارگاه های متعدد مستقر در این ساختمان بازدید و از نزدیک از هنر قلم زنان و منبت کاران این کارگاه ها دیدن کرد.

در اولین تهرانگردی آذرماه مسجدجامعی، مطابق هفته های گذشته دنیامالی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز وی را همراهی می کرد و همراه مسجدجامعی از کارگاه های متعدد هنرهای دستی بازدید کردند.

مسجدجامعی در این بازدید از سند اولین ثبت استان تهران دیدن و مشخص شد که اولین قانون ثبت آثار باستانی متعلق به سال 1309 بوده و برج طغرل به عنوان اولین اثر ثبتی استان تهران در سال 1310 به ثبت ملی رسیده است.

در ادامه اولین سند خانه های تاریخی تهران که متعلق به سال 1275 قمری بود، به رویت مسجدجامعی رسید و مشخص شد که اولین خانه های قدیمی، خانه های صفوی، دانش یزدی و.

بوده است.

همچنین در این تهرانگردی، لباس زنان تهران در دوره قاجار براساس اسناد بالادستی مشخص شد و مسجدجامعی با اشاره به اهمیت و ضرورت در اختیار قرار دادن اسناد گفت: بخشی از تاریخ تهران، آداب و رسوم به دلیل پایتخت بودن تهران مغفول مانده و هنره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنرهای اصیل تهران، تحت تاثیر پایتخت نادیده گرفته شده است

هنرهای اصیل تهران، تحت تاثیر پایتخت نادیده گرفته شده است