مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1393 ساعت 14:072014-11-27سياسي

قم در حوزه جی آی اس جزو چهار کلانشهر کشور است


معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم گفت: قم نخستین شهری بود که توانست در حوزه جی آی اس قدم های خوبی را بردارد و امروز جزو چهار کلان شهر کشور در این حوزه و نقشه یک پانصدم به شمار می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، مسیح الله معصومی در همایش روز جهانی جی آی اس و رونمایی از نقشه 1:500 قم گفت: جی ای اس یک سیستم اطلاعات جغرافیایی است، این سیستم از طریق سخت افزار ها و نرم افزار ها و همچنین داده های گردآوری شده از طریق منابع انسانی یک سری از تحلیل ها و تجزیه هایی را در مورد اطلاعات گردآوری شده ارایه می دهد.

وی ادامه داد: این تحلیل ها برای مدیریت های مختلف در حوزه های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد، امروزه مدیریت شهری و بسیاری از نهادهای خدمت رسانی در شکل گسترده و وسیع در سطح شهر اگر آشنا به جی ای اس نباشند، و یا اطلاعات جی آی اس آن ها به روز نباشند، عملکرد موفقی در این حوزه را نخواهند داشت.

معاون شهردار قم افزود: در سطح جهانی استفاده از این سیستم در آمریکا و کانادا از سال 1960 آغاز شد، در ایران نیز در سال 1369 مجلس شورای اسلامی در سازمان جغرافیایی این حوزه را مصوب کرد و از آن زمان این طرح در بین دستگاه های فعال در زمینه خدمت رسانی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قم در حوزه جی آی اس جزو چهار کلانشهر کشور است

قم در حوزه جی آی اس جزو چهار کلانشهر کشور است