مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1393 ساعت 12:432014-11-27سياسي

سفیر ایران در دوشنبه: مفاخر مشترک فرهنگی ظرفیت ساز همدلی میان ملت ها است


سفیر ایران در دوشنبه وجود مفاخر مشترک ادبی و فرهنگی را ظرفیت ساز همدلی و همفکری میان ملت های متعلق به حوزه های واحد تمدنی دانست.

- " در دوشنبه، حجت الله فغانی سفیر ایران در تاجیکستان این دیدگاه را در همایش بین المللی شش صدمین سالگرد تولد عبدالرحمان جامی که در دانشگاه ملی این کشور برگزار شد، بیان کرد.

در این همایش که با حضور سفرا و دیپلمات های مقیم دوشنبه، مقامات رسمی، علمی و ادبی تاجیک و همچنین محققان و فرهیختگان ایران، افغانستان، پاکستان، چین، مصر، اروپا و آمریکا برگزار شد، نخستین سخنران خارجی سفیر ایران بود.

  فغانی با تمجید از اقدام رهبری تاجیکستان که در آستانه فرا رسیدن نوروز سال 2014 را سال بزرگداشت مولانا عبدالرحمان جامی اعلام کرد، گفت: از مقامات فرهیخته و فرهنگ شناس تاجیکستان به خاطر ابتکار ارزشمند نامیدن امسال به نام جامی که ملت های ما از قرون متمادی است که از جام گوارای او نوشیده اند، تشکر می کنم.

وی ادامه داد: گرامیداشت جامی، بزرگداشت ارزش های والایی است که او مروج آن ها بود و گامی مبارک و بلند در جهت شناخت میراث ارزشمند و مشترک ماست و نشانگر عمق دلبستگی ما به فرهنگ و نیاکان خویش و تکریم پیوندهای ناگسستنی ملت های همدل و همزبان ماست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر ایران در دوشنبه: مفاخر مشترک فرهنگی ظرفیت ساز همدلی میان ملت ها است

سفیر ایران در دوشنبه: مفاخر مشترک فرهنگی ظرفیت ساز همدلی میان ملت ها است