مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1393 ساعت 07:472014-11-27اقتصادي

کودکان کار خراسان رضوی جواهرتراشی را آموزش می بینند


براساس تفاهم نامه ای که میان بهزیستی و میراث فرهنگی خراسان رضوی منعقد شد، کودکان کار این استان به منظور تضمین اشتغال جواهرتراشی فرا می گیرند.

- محمد غفاری زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح جزییات این طرح ابراز کرد: به دنبال تفاهم نامه ای که بین بهزیستی و میراث فرهنگی خراسان رضوی صبح امروز منعقد شد، کودکان کار در مؤسسه غیر دولتی تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی را به صورت رایگان آموزش می بینند.

وی عنوان کرد: این آموز ش ها با هدف تضمین اشتغال کودکان کار، پس از رسیدن آنها به سن قانونی و استقلال از بهزیستی انجام می گیرد.

غفاری زاده به توافقی که با مؤسسه خوشه جواهرات انجام شده اشاره کرد و افزود: هزینه های این طرح را میراث فرهنگی می پردازد و مسئول این مؤسسه نیز گفته که پس از طی دوره آموزش، تمام تلاش خود را برای اشتغال کودکان آموزش دیده انجام می دهد.

وی افزود: بر اساس گفته های این مختصص سنگ های قیمتی، درآمد اشتغالی هر کدام از کودکان آموزش دیده حدود یک میلیون تومان در ماه خواهد بود.

غفاری زاده با بیان اینکه در حال حاضر 50 کودک کار در مشهد تحت پوشش طرح فروش مطبوعات فعالیت می کنند گفت: چون این کودکان به تدریج به سن قانونی رسیده و از این طرح خارج می شوند باید راه هایی برای افزایش مهارت های فنی آنان جستجو شود تا آنان پس از رسیدن به سن قان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان کار خراسان رضوی جواهرتراشی را آموزش می بینند

کودکان کار خراسان رضوی جواهرتراشی را آموزش می بینند