مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1393 ساعت 14:422014-11-26اقتصادي

صادرات کشور 16درصد افزایش داشت/ 31 میلیارد و 900 میلیون دلار کالا صادر شد


مدیر کل دفتر برنامه ریزی و تجارت سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه در هفت ماهه ابتدای امسال با افزایش 16درصدی صادرات کشور مواجه بودیم، - گفت: میانگین هر تن صادرات کالا، یک چهارم هر تن کالای وارداتی به کشور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، فرهاد نوری بعد از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اتاق بازرگانی استان سمنان ضمن بیان اینکه امسال تاکنون 31 میلیارد و 900 میلیون دلار کالا صادر شد، اظهار داشت: ارزش هر تن صادرات کالای کشور در سالجاری به 450 دلار و هر تن کالای وارداتی به یک هزار و 222 دلار رسیده است.

وی با اشاره به این مطلب که میانگین هر تن صادرات کالا یک چهارم هر تن کالای وارداتی به کشور است، افزود: نسبت قیمت صادرات به واردات کالا در کشور در حال افزایش است و نسبت میزان صادرات به واردات یا شاخص صاوا رشد مطلوبی داشته است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و تجارت سازمان توسعه تجارت ایران ضمن تاکید بر اینکه شبکه گسترده تحریم های مالی و بانکی مشکل بخش خارجی تجارت کشور است تصریح کرد: در بخش داخلی نیز به دلیل حکمفرما نبودن مدیریت توانمند بر اقتصاد، تجارت و بازرگانی در سالهای گذشته، کشور به رکود تورمی دچار شد.

نوری با بیان اینکه حرکت تجارت کشور در حال حاضر به سمت توسعه است و به سوی کاهش مشکلات پیش می رود، عنوان کرد: حرکت صحیح کشور در دیپ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات کشور 16درصد افزایش داشت/ 31 میلیارد و 900 میلیون دلار کالا صادر شد

صادرات کشور 16درصد افزایش داشت/ 31 میلیارد و 900 میلیون دلار کالا صادر شد