مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1393 ساعت 12:172014-11-26سياسي

برای معرفی فرهنگ مازندران به اندازه کافی کار نشده است


رییس حوزه هنری مازندران با اشاره به دانشمندان و علمای بزرگ مازندران که جزو سرمایه های مازندران هستند، گفت: تاکنون به اندازه کافی برای معرفی تاریخ و فرهنگ این خطه کار نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، سینا دلشادی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت روز مازندران در سالن اجتماعات حوزه هنری استان، اظهار داشت: به دلیل تقارن روز مازندران در 14 آبان برگزاری این مراسم به امروز محول شد.

وی با اشاره به اینکه نخستین پیمان مردم مازندران با علویان در 14 آبان ثبت شده، افزود:در پی این اتفاق نخستین حکومت علویان در مازندران اتفاق افتاد.

رییس حوزه هنری مازندران گفت: داعی کبیر جنبش و بیعت خود را بر سه مولفه اقامه نماز، احیای سیره نبوی و امر به معروف و نهی از منکرقرار داد که در اسناد تاریخی هم آمده است.

دلشادی تاکید کرد: می توان با ظرفیتهای موجود آموزه های دینی را از طریق هنر به مردم انتقال دهیم.

وی با اشاره به این که نامگذاری یک روز به نام مازندران پاسخگوی این ظرفیت عظیم نیست، افزود: باید در برنامه های برگزاری این روز تاریخ و فرهنگ این سرزمین هم گنجانده شود.

رییس حوزه هنری مازندران با اشاره به این که آرش برای گسترش حدود مرزی سرزمین ایران جان خود را در کمان گذاشت، افزود: رزمندگان ما در جنگ تحمیلی جان خود را در کمان عشق حسینی گذاشتند و مرزهای اع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای معرفی فرهنگ مازندران به اندازه کافی کار نشده است

برای معرفی فرهنگ مازندران به اندازه کافی کار نشده است