مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1393 ساعت 08:222014-11-26سياسي

لزوم حمایت خیرین در مرمت بناهای تاریخی کشور


مسئول انجمن دوستداران و پژوهشگران دزفول گفت: حمایت خیرین از بناهای فرهنگی کشور باید نهادینه شود.

- محمد آذرکیش در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خوزستان، اظهار کرد: ایران سرزمینی است که هر گوشه ای از آن با آثار گران بهایی زینت داده شده است.

از سوی دیگر پرداختن به موضوع میراث فرهنگی و گردشگری به طور تخصصی سابقه چندان زیادی در این کشور ندارد و با وجود تاکید فراوان شخصیت های مختلف و کارشناسان در عمل موضوع نوپایی به شمار می رود.

وی تصریح کرد: بودجه و امکانات سازمان میراث فرهنگی در سطح کلان به عنوان متولی اصلی مسایل میراث فرهنگی و گردشگری اصلا تناسبی با میزان آثار و فرصت های گردشگری ندارد.

از همین رو است که بسیاری از آثار ارزشمند در سطح کشور در معرض آسیب جدی قرار گرفته اند به خصوص در شهرهایی که اداره ها و سازمان های محلی از توان مالی کافی برخوردار نیستند.

این موضوع به ویژه در شهرستان هایی که مرکز استان نیستند و بودجه مستقیم و توان تصمیم گیری مستقلی ندارند بیشتر به چشم می خورد و حفاظت از آثار با مشکلات بیشتری روبه رو است.

آذرکیش توضیح داد: از این رو با توجه به ارزش های فرهنگی ایرانیان می توان با تبیین فرهنگ مشارکت مردمی و به ویژه خیرین در حفظ آثار تاریخی و فرهنگی در شهرها گام مؤثری در مقابله با ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم حمایت خیرین در مرمت بناهای تاریخی کشور

لزوم حمایت خیرین در مرمت بناهای تاریخی کشور