مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1393 ساعت 02:572014-11-25بين الملل

تمدید هفت ماهه تعلیق بخشی از تحریم های ایران


وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه با صدور بیانیه ای، از تمدید تعلیق بخشی از تحریم های ایران بر اساس برنامه اقدام مشترک تا تیر ماه سال آینده، - خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه طی بیانیه ای اعلام کرد با توجه به اینکه مهلت مذاکرات هسته ای تا تیر ماه سال آینده به درازا کشیده شده و بر اساس تمدید برنامه اقدام مشترک، تعلیق بخشی از تحریم های ایران برای هفت ماه دیگر تمدید شده است.

برنامه اقدام مشترک توافق موقتی است که آذر ماه سال گذشته در شهر ژنو سوییس بین ایران و گروه موسوم به 1+5 به دست آمد.

بر اساس آن توافق بخشی از تحریم های ایران در برابر تعلیق قسمتی از فعالیت های هسته ای ایران، تعلیق شده و طرفین متعهد شدند نهایتا ظرف یک سال به راهکاری جامع برای مناقشه هسته ای دست یابند.

این مهلت روز دوشنبه به پایان رسید اما پابرجا بودن اختلافات موجب شد تا طرفین مذاکرات و مفاد برنامه اقدام مشترک را تا نهم تیر 1394 تمدید کنند.

روز سه شنبه اتحادیه اروپا هم بیانیه ای صادر و اعلام کرد تعلیق تحریم بیمه، کشتی رانی، پتروشیمی و فلزات گرانبها را تا زمان ضرب الاجل جدید تمدید کرده است.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، با اشاره به تمدید مذاکرات هسته ای، عنوان شده است که این اقدام با هدف مذاکره برای رسیدن به راهکاری صورت گرفته ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمدید هفت ماهه تعلیق بخشی از تحریم های ایران

تمدید هفت ماهه تعلیق بخشی از تحریم های ایران