مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1393 ساعت 21:522014-11-25بين الملل

فرانسه 239 قطعه از آثار تاریخی مصر را به این کشور بر می گرداند


وزیر آثار باستانی مصر روز سه شنبه اعلام کرد 239 قطعه از آثار قدیمی و تاریخی این کشور در روزهای آینده از فرانسه به داخل کشور بازگردانده می شود .

ممدوح الدماطی گفت پس از رایزنی های مستمر مسئولان وزارت آثار باستانی با مقامات فرانسه ، 239 قطعه آثار باستانی کشور که به شکل غیر قانونی از کشور خارج شده بودند ، به زودی به داخل کشور برگردانده می شوند.

الدماطی افزود این آثار در نتیجه حفاری های غیر قانونی از کشور خارج شده بودند و در فهرست آثار تاریخی کشور هم ثبت نشده اند.

حفاری های غیر مجاز در مناطق وسیعی از مصر با هدف کشف آثار باستانی دوره فراعنه و انتقال غیر قانونی این آثار به خارج کشور بسیار مشهود است .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رویترز از قاهره ، حفاری های غیر مجاز در مناطق باستانی مصر برخی مواقع به اکتشافات مهمی در این کشور منجر می شود .

در اواخر اکتبر گذشته ساکنان مناطق جنوب قاهره در حین حفاری های غیر مجاز ، بقایای یک معبد تاریخی مربوط به دور تحمتس سوم یکی از مهمترین فرماندهان نظامی در دوره مصر باستان را کشف کردند .

الدماطی تاکید کرد این آثار تاریخی در قالب 302 قطعه به طور عیر قانونی به فرانسه انتقال یافت اما کارشناسان موزه لوور فرانسه پس از انجام آزمایشات گوناگون ، تاریخی بودن 239 قطعه از این آثار را تایید کردند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرانسه 239 قطعه از آثار تاریخی مصر را به این کشور بر می گرداند

فرانسه 239 قطعه از آثار تاریخی مصر را به این کشور بر می گرداند