مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1393 ساعت 15:022014-11-24اجتماعي

سالانه 20 درصد دختران عشایر اردبیل ترک تحصیل می کنند/ نبود مدرسه مهمترین دلیل


مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: به دلیل نبود مدارس شبانه روزی سالانه حدود 20 درصد دختران عشایر این استان بعد از پایان دوره تحصیلی ابتدایی ترک تحصیل می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، صابر سپهری عصر دوشنبه در کارگروه تخصصی بانوان اردبیل اضافه کرد: از عوامل ترک تحصیل دانش آموزان عشایری، نبود مدرسه بویژه مدارس شبانه روزی در منطقه و پراکندگی خانوارها است.

وی احداث مدارس شبانه روزی را یکی از راهکارهای حل مشکل ترک تحصیل دانش آموزان عشایر عنوان کرد و متذکر شد: در اصلاندوز و پارس آباد مدرسه شبانه روزی دختران وجود ندارد که احداث سه مدرسه شبانه روزی مشکل را تا حدودی حل خواهد کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه حدود هفت هزار دانش آموز عشایر در سطح این استان تحصیل می کنند، تصریح کرد: از این تعداد، سه هزار و 400 نفر از دانش آموزان عشایر را دختران تشکیل می دهند.

ازدواج زودهنگام از دلایل ترک تحصیل دختران عشایر اردبیلوی یکی دیگر از علل مهم ترک تحصیل دختران عشایر را ازدواج زودهنگام و در سنین پایین اعلام کرد و افزود: بکارگیری دانش آموزان به خصوص دختران عشایر یکی دیگر از علل ترک تحصیل آنها است.

سپهری یادآور شد: بحث ییلاق و قشلاق عشایر و نبود زمان مشخص برای این امر به خصوص در میان طایفه های مختلف از دیگر مواردی است که سبب می‎شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 20 درصد دختران عشایر اردبیل ترک تحصیل می کنند/ نبود مدرسه مهمترین دلیل

سالانه 20 درصد دختران عشایر اردبیل ترک تحصیل می کنند/ نبود مدرسه مهمترین دلیل