مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1393 ساعت 13:172014-11-24بين الملل

ایستگاه پایانی توافق ژنو/80 متن برنامه اقدام مشترک توافقنامه ژنو


وزرای خارجه ایران و شش کشور به همراه کاترین اشتون امروز در وین توافقنامه ژنو را تا 10 تیر ماه سال آینده تمدید و توافق کردند که مذاکرات برای دستیابی به توافق به زودی برگزار شود.

- " به وین، امروز -دوشنبه- در هفتمین روز دهمین دور مذاکرات جامع هسته ای در وین پس از آنکه طرفین به دلیل اختلافات موجود نتوانستند به توافق جامع دست یابند، قرار شد که توافقنامه ژنو که سال گذشته در همین روز به تایید وزرای خارجه ایران و شش کشور رسیده بود تا 10 تیر ماه سال 1394 تمدید کنند.

برنامه اقدام مشترک مقدمه: هدف این مذاکرات رسیدن به یک راه حل جامع مورد توافق و بلند مدت است به نحوی که تضمین کند برنامه هسته ای ایران کاملاً صلح آمیز باقی خواهد ماند.

ایران اعلام می نماید تحت هیچ شرایطی به دنبال دستیابی یا گسترش سلاح هسته ای نیست.

راه حل جامع مذکور مبتنی بر این اقدامات اولیه بوده و به یک گام نهایی منجر خواهد شد که دوره زمانی آن مورد توافق قرار گرفته و به رفع نگرانی ها می انجامد.

این راه حل جامع، ایران را قادر می سازد تا به طور کامل از حقوق خود در بهره گیری از انرژی هسته ای برای اهداف صلح آمیز بر اساس مواد مرتبط در معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای و با رعایت تعهدات خود بر طبق معاهده از آن برخوردار شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایستگاه پایانی توافق ژنو/80 متن برنامه اقدام مشترک توافقنامه ژنو

ایستگاه پایانی توافق ژنو/80 متن برنامه اقدام مشترک توافقنامه ژنو