مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1393 ساعت 07:422014-11-24سياسي

برگزاری نشست علمی سازوکارهای تأمین اجتماعی در رهیافت اسلامی


پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه نشست علمی ساز و کارهای تأمین اجتماعی در رهیافت اسلامی را چهارشنبه 5 آذر برگزار می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، هدف از برگزاری این نشست علمی تبیین ساز وکارهای تأمین اجتماعی در رهیافت اسلامی و دلالت ها ی آن بر اصلاحات تأمین اجتماعی معاصر است که توسط حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا حسینی استادیار گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه می شود.

جایگاه و ارزش تأمین اجتماعی از دیدگاه اسلام، بررسی ادبیات علمی تأمین اجتماعی، مروری بر تحوّلات تأمین اجتماعی در نظام ها ی سرمایه داری، ساز وکارهای اصلی تأمین اجتماعی در رهیافت اسلامی و دلالت ها ی رهیافت اسلامی بر اصلاحات تأمین اجتماعی معاصر از جمله محور های اصلی نشست علمی فوق است.

ارائه کننده نشست، نگاه توأمان به علت و معلول به جای معلول نگری، بهره مندی از عوامل معنوی و اخلاقی به جای اتّکای صرف بر ابزارهای مادی و قانونی، جامعه محوری به جای دولت محوری و یا بازار محوری، استحقاق گرایی به جای عام گرایی، ترجیح منابع مالیاتی و روش پرداخت جاری به جای منابع بیمه ای و روش اندوخته گذاری، منطقه گرایی و مشارکت جویی به جای تمرکزگرایی، شفافیّت در جنبه های پس اندازی، پوشش ریسکی و توزیع درآمدی را اهم ویژگی های تامین اجتماعی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری نشست علمی سازوکارهای تأمین اجتماعی در رهیافت اسلامی

برگزاری نشست علمی سازوکارهای تأمین اجتماعی در رهیافت اسلامی