مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1393 ساعت 07:372014-11-24اقتصادي

تجمیع کشاورزان برای کاهش هزینه آبیاری/ برخورد با قاچاقچیان خاک


با توجه به این که اکثر کشاورزان خرده مالک هستند و برای کاهش هزینه های آبیاری تحت فشار آنها را حول محور یک چاه تجمیع می کنیم.

- رحیم سجادی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اکثر کشاورزان خرده مالک بوده و دارای اراضی کوچک با قطعات یک و چند هکتاری هستند و از آنجا که این اراضی کوچک بوده و برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار و استفاده هر یک از آنها از یک چاه هزینه هایشان را بالا می برد این کشاورزان از طرح آبیاری تحت فشار استفاده نمی کنند.

وی با بیان این که چاه ها باید در این طرح برقی باشند، افزود: در طرح تجمیع کشاورزان زیر منبع آب و یک چاه درصددیم تا با جمع کردن حدود 10 کشاورز یا کمتر حول محور یک چاه هزینه های آبیاری تحت فشار آنها را به حداقل ممکن کاهش دهیم به گونه ای که در این طرح استفاده از آب چاه برای هر یک از کشاورزان در ساعات مشخصی ممکن است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب، خاک و صنایع ادامه داد: از آنجا که سقف هزینه های آبیاری برای حمایت از سوی دولت بسته است با تجمیع کشاورزان امکان حمایت دولت و پرداخت 85 درصد از هزینه های تحت فشار از سوی وزارت جهاد کشاورزی فراهم می شود، چرا که هزینه آبیاری قطر ه ای برای باغات و ردیفی در زراعت هکتاری 6.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجمیع کشاورزان برای کاهش هزینه آبیاری/ برخورد با قاچاقچیان خاک

تجمیع کشاورزان برای کاهش هزینه آبیاری/ برخورد با قاچاقچیان خاک