مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آذر 1393 ساعت 16:322014-11-23سياسي

وحدت مسلمین راه برون رفت از چالش تکفیری هاست/ تکفیری ها جزو سنی و شیعه نیستند


یکی از علمای کشور آذربایجان، وحدت و یکپارچگی را یکی از راه های برون رفت از چالش تکفیری ها دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، شاهین حسنلی شامگاه یکشنبه در کمیسیون بررسی راهکارهای جهان اسلام برای برون رفت از بحران تکفیر در سخنانی اظهار داشت: مسلمین باید اخلاق را در زندگی خود بیش از هر چیز دیگر مورد توجه قرار دهند و رعایت اخلاق در راستای عمل به دستورات الهی و به منظور جذب افراد دیگر به دین اسلام بسیار موثر است.

وی افزود: نباید در بین مسلمین نگاه های تند فقهی موجب ایجاد تفرقه و جدایی شود و دین باید از منظر اخلاق، محبت و مودت در بین مسلمین حاکم باشد.

این عالم آذربایجانی با بیان اینکه دین تنها در محدوده مسائل فقهی خلاصه نمی شود، افزود: کسانی که به دین خداوند از منظر اخلاق و محبت می بینند هیچ گاه در بین آن ها تکفیر وجود ندارد.

وی تأکید کرد: مسلمین باید نقش وحدت را در راستای خنثی کردن برنامه های دشمنان که برای تقویت گروه های تکفیری دست به هر اقدامی می زنند مورد توجه قرار دهند و وحدت و یکپارچگی در واقع یکی از راه های برون رفت از چالش تکفیری ها است.

شاهین حسنلی با بیان اینکه تکفیرگرایی در هیچ یکی از مذاهب اسلامی وجود ندارد افزود: برخی از دولت ها می خواهند تکفیر را به یکی از فرق نسبت دهند و از این طریق در بین شیعه و سنی تفرقه بیندازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وحدت مسلمین راه برون رفت از چالش تکفیری هاست/ تکفیری ها جزو سنی و شیعه نیستند

وحدت مسلمین راه برون رفت از چالش تکفیری هاست/ تکفیری ها جزو سنی و شیعه نیستند