مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آذر 1393 ساعت 16:322014-11-23اقتصادي

کارشناسان:آینده نوید بخشی در انتظار نظام بانکداری اسلامی قرار دارد


کارشناسان مسائل اقتصادی و مالی می گویند با توجه به ویژگی های انعطاف پذیر، اقتصاد تولید محور وحرام بودن معاملات احتکاری و سودجویانه در نظام بانکداری اسلامی، آینده نوید بخشی در انتظار این نوع نظام بانکی است .

بانکداری اسلامی نوعی بانکداری یا فعالیت بانکی است که با احکام اسلام (به ویژه از دید ربا و رباخواری) همخوانی دارد و در قالب اقتصاد اسلامی تعریف می شود.

عمومی ترین مفاهیم مورد استفاده بانکداری اسلامی شامل مضاربه (تقسیم سود)، ودیعه (به امانت گذاردن)، مشارکت (سرمایه گذاری مشترک)، مرابحه (قرارداد مبتنی بر قیمت تمام شده) و اجاره به شرط تملیک (لیزینگ) است.

خبرگزاری فرانسه درگزارشی از کویت به قلم حسن عبدالله به بررسی موضوع بانکداری اسلامی پرداخت و اعلام کرد بانکداری اسلامی که کاربرد عملی آن در توسعه اقتصاد اسلامی است و گرفتن ربا در آن حرام است در سالهای اخیر خیلی خوب رشد کرده است .

به طور که می توان گفت که میزان سرمایه های این نوع بانکداری طی چهار سال به بیش از 2000 میلیارد دلار رسیده است و چشم انداز توسعه بیشتر این نظام بانکی بدون ربا که تلاش می کند موازین اسلامی را در فعالیت های خود رعایت کند کاملا روشن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناسان:آینده نوید بخشی در انتظار نظام بانکداری اسلامی قرار دارد

کارشناسان:آینده نوید بخشی در انتظار نظام بانکداری اسلامی قرار دارد