مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آذر 1393 ساعت 08:172014-11-23سياسي

ستون های اقتصاد کشور باید برپایه اقتصاد دانش بنیان استوار باشند


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ستون های اقتصادی کشور باید بر پایه اقتصاد دانش بنیان استوار باشند و این اصل باید در برنامه ششم توسعه به وضوح دیده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس علمی ایسنا، اسفندیار اختیاری کسنویه یزد اظهار کرد: خوشبختانه به لحاظ علمی پیشرفت های چشمگیری داشتیم و همچنین از دانشجویان و دانش پژوهان خوبی هم برخورداریم، اما چرا علم بدست آمده به صورت ملموس نیست؟ وی در ادامه با بیان اینکه علم بدست آمده باید به راحتی برای مردم قابل لمس باشد، گفت: علم باید به نوآوری تبدیل شود و با چرخش آن، اقتصاد هم به چرخش در آید و درآمدزایی ایجاد کند.

اختیاری با اشاره به اینکه اقتصاد دانش بنیان باید اصلی ترین موضوع در مباحث علمی باشد، افزود: در برنامه پنجم توسعه اقتصاد دانش بنیان لحاظ شده بود، اما در برنامه ششم توسعه انتظار داریم که این اقتصاد دانش بنیان بیشتر در برنامه های عملیاتی لحاظ شود.

وی همچنین ادامه داد: بر اساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش سهم بودجه تحقیق و پژوهش، انتظار داریم که این بودجه تحقیق و پژوهش حداقل به چهار درصد برسد.

اختیاری در پایان گفت: دستگاه های اجرایی باید فرهنگی را که تصمیم سازی بر اساس پژوهش در آن وجود دارد، ترویج کنند چرا که تأثیرات تصمیم سازی که بر اساس پژوهش است، بسیار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ستون های اقتصاد کشور باید برپایه اقتصاد دانش بنیان استوار باشند

ستون های اقتصاد کشور باید برپایه اقتصاد دانش بنیان استوار باشند