مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آذر 1393 ساعت 11:422014-11-22ورزشي

تاسیس نخستین باشگاه بازی های بومی محلی کشور در مهاباد


نخستین باشگاه فرهنگی ورزشی و مرکز پژوهشی بازی های بومی محلی کشور در مهاباد راه اندازی شد .

این باشگاه ، اولین و تنها باشگاه فرهنگی ورزشی بازی های بومی محلی کشور است که با مجوز رسمی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد .

رسولی رییس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی مهاباد گفت : راه اندازی این باشگاه فرهنگی ورزشی با هدف احیا و ترویج بازی های بومی محلی وآموزش بازی های بومی محلی به صورت اصولی و آکادمیک است .

رسولی با بیان اینکه هنرجویان رشته های مختلف بومی محلی ، پس از کسب مهارت های لازم در این باشگاه در مسابقات استانی و کشوری شرکت می کنند ، گفت : بیش از 60 هنرآموز در این باشگاه برای فعالیت در رشته های بومی محلی ثبت نام کرده اند.

رییس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی مهاباد در خصوص آغاز آموزش بازی های بومی محلی در این باشگاه افزود : در این باشگاه رشته های متنوع بومی محلی از جمله هفت سنگ ، دال پلان آموزش داده می شود و در کنار آن علاقمندان با جورابین ، کلاو رفین ، خوزین ، هه لوکین و هه لپه رکین نیز که از بازی های محلی این منطقه آشنا می شوند .

رییس هیئت ورزش روستایی اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت : در زمان حاضر بیش از یک هزار و500 ورزشکار بیمه شده رشته های بومی محلی در این شهرستان فعالیت می کنند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاسیس نخستین باشگاه بازی های بومی محلی کشور در مهاباد

تاسیس نخستین باشگاه بازی های بومی محلی کشور در مهاباد