مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آذر 1393 ساعت 02:472014-11-21سياسي

بازدید لاریجانی از ناوشکن های ایرانی در خلیج عدن


رییس مجلس شورای اسلامی هنگام بازدید از ناوشکن های ایرانی مستقر در خلیج عدن گفت: امروز تمامی کشورهای دنیا به این نکته اذعان دارند که ایران صلح طلب و امنیت ساز برای منطقه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، علی لاریجانی عصر جمعه در بازدید از دو ناوشکن جماران و ناو بالگردبر بوشهر که در جیبوتی پهلو گرفته اند، افزود: حضور دریادلان ارتش جمهوری اسلامی در خلیج عدن و آبهای منطقه برای مبارزه با دزدان دریایی و تسهیل تردد دریایی، امنیت را برای ما و منطقه تامین کرده که این برای ما افتخار آفرین است .

ناوچه جماران نخستین نمونه از کشتی های جنگی کلاس موج ساخت ایران است که به موشک های ضدکشتی و سطح به هوا، اژدرانداز، توپ پدافندی، ابزار ناوبری الکترونیکی نوین و امکانات جنگ الکترونیک مجهز است.

این کشتی با طول 94 متر، ظرفیت یک هزارو 420 تُن و سرعت 30 گره دریایی (56 کیلومتر بر ساعت)، توانایی حمل 140 ملوان و حمل بالگرد و سوخت گیری آن ها را نیز دارد.

لاریجانی گفت: در سالهای اخیر، ما شاهد نا امنی هایی در این منطقه بودیم که صدماتی را برای کشورهای مختلف در بر داشت اما حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امنیت را برای تردد کشتی ها ایجاد کرد.

رییس مجلس افزود: این اقدامات نشان دهنده سیاست ایران در ایجاد صلح و آرامش در این مناطق است، این در حالی است که برخی کشورها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدید لاریجانی از ناوشکن های ایرانی در خلیج عدن

بازدید لاریجانی از ناوشکن های ایرانی در خلیج عدن