موضوعات داغ: - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - حقوق بازنشستگان - عضو هيات مديره پرسپوليس - هيات مديره پرسپوليس - تركيب استقلال - هفته بيست و چهارم ليگ برتر - ليگ برتر فوتبال - هواشناسي گلستان - دكتر سيد محمد پورحسيني - تقابل - خداحافظي قاسم حدادي فر - فرنگي كاران ايران - رييس اتحاديه كفاشان تبريز - مهدي فيضي صفت - السامرايي - حيدرآباد - زنان و دفاع مقدس - كاهش ترافيك - يگان حفاظت از ميراث فرهنگي - عبدالعزيز بن تركي الفيصل

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 آبان 1393 ساعت 07:522014-11-21پزشكي

موفقیت دانشمندان در کشف منبع اصلی قدرت سرطان


دانشمندان آمریکایی موفق به شناسایی یک مجموعه پروتیینی و زیر واحد آن شده اند که به احتمال زیاد ژن مسؤول بروز سرطان محسوب شده و با تأثیرگذاری بر فعالیت سایر ژن ها، - منجر به رشد تومور می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس علمی ایسنا، به گفته دانشمندان، مجموعه پروتیینی موسوم به CSN و زیر واحد CSN6 بر فعالیت ژن دیگری به نام Myc اثر می گذارند؛ این ژن با رشد تومور سرطانی در ارتباط است.

تحقیقات صورت گرفته در مرکز سرطان اندرسون در دانشگاه تگزاس به رهبری پروفسور مونگ هنگ لی ، استاد سرطان شناسی سلولی و مولکولی نشان می دهد، مشخص شدن اهمیت زیر واحد CSN6 در تنظیم ژن Myc، امیدهای تازه ای برای درمان و نابود کردن تومورها ایجاد می کند.

محققان دریافتند که زیر واحد CSN6 یک انکوژن قوی است که غالبا با افزایش بیان ژنی همراه بوده و بطور قابل توجهی باعث افزایش سرعت رشد تومور در انواع مختلف سرطان می شود؛ زیر واحد CSN6 همچنین بر بیان ژنی Myc در تومورها نیز اثر می گذارد.

ژن Myc یک پروتو- انکوژن یا ژن اصلی سرطان است که رشد تومور در انواع مختلف سرطان از جمله پستان، ریه، روده، مغز، پوست، خون، پروستات، لوزالمعده، معده و مثانه را تحریک می کند.

نتایج یافته جدید محققان بسیار مهم است، چراکه هدف قراردادن ژن Myc با توجه به ساختار منحصر بفرد آن بسیار دشوار است؛ طی سال ها مطالعه هنوز هیچ باز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موفقیت دانشمندان در کشف منبع اصلی قدرت سرطان

موفقیت دانشمندان در کشف منبع اصلی قدرت سرطان