مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 آبان 1393 ساعت 21:222014-11-20سياسي

سیری در نهج البلاغه 3 توصیه امیرالمؤمنین(ع) برای اصلاح رابطه خود و خدا


در اندیشه علوی، مهم ترین بنیان در حکومت و مدیریت اصلاح رابطه خود و خداست، بدین معنا که انسان به میزانی که رابطه میان خود و پروردگار را اصلاح و در مرزهای اطاعت خدا حرکت کند، - "، یکی از نامه های امیرالمؤمنین علی(ع) در کتاب شریف نهج البلاغه، نامه 53 یا همان عهدنامه مالک اشتر است.

زمانی که حضرت امیر(ع) مالک را به عنوان فرماندار مصر تعیین کرد آیین نامه مدیریتی و حکومتی را به وی دستور داد تا رعایت کند.

از آنجایی که مفاد عهدنامه مالک اشتر از سوی امامی معصوم صادر شده است توجه به آن برای مدیران و کارگزاران جامعه ما نیز می تواند بسیار راهگشا باشد از این رو سلسله مباحثی را از کتاب دلالت دولت اثر مصطفی دلشاد تهرانی مدیرگروه نهج البلاغه دانشگاه قرآن و حدیث برای عموم علاقه مندان ذکر کنیم.

  اصلاح رابطه خود و خدا، مهمترین بنیان در حکومت و مدیریت در اندیشه علوی، به تبع آموزه های قرآنی - نبوی مهمترین بنیان در حکومت و مدیریت اصلاح رابطه خود و خدا است، بدین معنا که انسان به میزانی که رابطه میان خود و پروردگار را اصلاح نماید و پرواپیشگی را بر خود حاکم سازد و در مرزهای اطاعت خدا حرکت کند، خداوند او را یاری فرماید و توانا سازد.

به بیان، امیرمؤمنان علی(ع): مَنْ أَصْلَحَ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللَّهِ أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَیْنَهُ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیری در نهج البلاغه 3 توصیه امیرالمؤمنین(ع) برای اصلاح رابطه خود و خدا

سیری در نهج البلاغه 3 توصیه امیرالمؤمنین(ع) برای اصلاح رابطه خود و خدا