مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1393 ساعت 11:072014-11-01بين الملل

موگابه و "کودتای اتاق خواب"!


رابرت موگابه، رییس جمهوری زیمبابوه پس از بررسی چند فرد برای جانشینی اش، در نهایت به دنبال برگزیدن همسرش در سمت ریاست جمهوری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، رسانه های دولتی زیمبابوه در حالی که توجه خود را به سمت معاون رابرت موگابه، رییس جمهوری این کشور معطوف کرده بودند، وی "گریس موگابه"، همسرش را برای جانشینی خود در نظر گرفته و همین امر باعث شده تا برای تصمیم موگابه 91 ساله اصطلاح "کودتای اتاق خواب" را به کار ببرند.

موگابه پس از 20 سال بررسی اشخاص مختلف برای جانشینی اش، به نظر می رسد به دنبال انتخاب رهبر کشور از داخل خانواده اش و واگذاری آن به خانم موگابه است.

اما تحقق این طرح نیازمند برکناری خانم "جویس موجورو"، معاون موگابه و دارنده عنوان جانشین ریاست جمهوری زیمبابوه است.

روزنامه هرالد چاپ این کشور آفریقایی موجورو را مورد حمله قرار داده و وی را به زد و بندهای کثیف شامل معاملات غیرقانونی الماس، اخاذی و دریافت 10 درصد از سهام کمپانی های خصوصی متهم کرده است.

رییس جمهوری زیمبابوه در جریان سخنرانی در جمع هزاران تن از حامیانش حضور این زن را که در 34 سال ریاست جمهوری اش بر زیمبابوه معاونش بود، مردود دانست و وی را به پول پرستی متهم کرد و گفت: نقش خانم موجورو زمانی که ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موگابه و "کودتای اتاق خواب"!

موگابه و "کودتای اتاق خواب"!