مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1393 ساعت 10:522014-11-01اقتصادي

نفت ایران در بازار جهانی ارزان تر شد/ کسری 18 دلاری قیمت نفت در بودجه 93


در ادامه سقوط آزاد طلای سیاه، متوسط قیمت سبد نفت سبک و سنگین ایران در حالی به محدوده بشکه ای 82 دلار رسید که 18 دلار با بهای نفت در قالب قانون بودجه سال جاری دولت تفاوت قیمت وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، دولت تدبیر و امید خود را برای یک کسری بودجه نفتی در دومین سال فعالیت خود آماده می کند به طوری که رییس جمهوری از کاهش 30 درصدی درآمدهای نفتی ایران ازابتدای سال جاری تاکنون و با توجه به کاهش قیمت جهانی نفت خبر داده است.

در همین حال دولت و وزارت نفت برای سال آینده هم بر روی نفت 90 تا 100 دلاری به هیچ وجه حساب باز نمی کند و منصور معظمی معاون برنامه ریزی وزارت نفت از پایین کشیدن فیتلیه قیمت نفت در لایحه بودجه سال آینده خبر داده است.

سید محسن قمصری مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران هم با ارائه پیشنهادی به دولت تاکید کرده است: باید قیمت نفت در بودجه سال اینده بر مبنای نفت بشکه ای 70 تا 75 دلاری گنجانده شود.

با این وجود، همزمان با سقوط آزاد قیمت طلای سیاه در بازار جهانی، بهای نفت خام سبک و سنگین صادراتی ایران بازهم کاهش یافته است.

گزارش رسمی وزارت نفت نشان می دهد: قیمت نفت سبک و سنگین ایران در هفته منتهی به 27 اکتبر(دوشنبه، 5آبانماه) به ترتیب یک دلار و 0 سنت و یک دلار و 57 سنت کاهش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفت ایران در بازار جهانی ارزان تر شد/ کسری 18 دلاری قیمت نفت در بودجه 93

نفت ایران در بازار جهانی ارزان تر شد/ کسری 18 دلاری قیمت نفت در بودجه 93