مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1393 ساعت 10:422014-11-01اقتصادي

صادرات خدمات فنی و مهندسی برق به 20 کشور


ایران به 20 کشور دنیا خدمات فنی و مهندسی برق صادر می کند که شامل اجرای طرح های نیروگاهی خطوط برق ، پست برق و طرح های برق آ بی است.

هوشنگ فلاحتیان در نشست خبری امروز خود در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ارزش قرار دادهای منعقد شده با کشورهایی که خدمات فنی و مهندسی در آن اجرا می کنیم بیش از 2 و نیم میلیارد دلار است افزود: دریافت کننده خدمات، کشورهای خاورمیانه و آ فریقایی هستند.

وی تاکید کرد: ایران جزء 7 یا 8 کشور سازنده نیروگاهها در دنیاست که 90درصد تجهیزات نیروگاهی، 98 درصد تجهیزات انتقال و فوق توزیع و 100 درصد تجهیزات تولید در کشور تولید می شود.

فلاحتیان در زمینه کاهش تلفات برق نیز گفت: در سالهای گذشته زحمات زیادی برای کاهش تلفات برق کشیده شده تا تلفات از 20 درصد به 15و نیم درصد رسیده است .

وی با تاکید بر اینکه بخش عمده تلفات برق در شبکه های توزیع است گفت: فقط 3 درصد تلفات در بخش انتقال و فوق توزیع است و 12 و نیم درصد باقیمانده متعلق به شبکه توزیع است .

معاون وزیر نیرو با اشاره به میثاق نامه مدیران برق کشور گفت: قرار است بر این اساس تلفات برق تا سال آینده به کمتر از 10 درصد برسد.

وی تاکید کرد: حداقل 4 درصد از تلفات برق متعلق به بخش برقهای غیر مجاز است که بیشتر در حاشیه شهرها ساکنند و شرکت های توزیع برق نمی تواد برای آنها کنتور نصب کند اما قطع ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات خدمات فنی و مهندسی برق به 20 کشور

صادرات خدمات فنی و مهندسی برق به 20 کشور