مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1393 ساعت 09:372014-11-01بين الملل

آماده‎سازی بستر کاشت در "سلسله" مطلوب نیست


با وجود پتانسیل‎های قوی و فراوان، عملیات خاک ورزی و آماده‎سازی بستر کاشت در شهرستان سلسله مطلوب نیست.

- پیمان یوسفوند در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، اظهار کرد: فاکتورهای بسیار زیادی در رشد مطلوب یک محصول دخالت دارند ولی یکی از مهمترین فاکتورها، رشد‎‎و‎نمو برای بذر، داشتن بستری مناسب، پایدار و مطمئن است، به طوری که بتواند حداکثر پتانسیل خود را به ظهور برساند.

وی ادامه داد: عملیاتی را که به منظور قرار گرفتن بذر در بستر مناسب و آغاز رویش انجام می‎گیرد، عملیات بسترسازی کاشت یا آماده‎سازی بستر کاشت می‎نامند.

این مدرس دانشگاه پیام‎نور افزود: رعایت این امر مهم و بکارگیری آن محیط مناسبی را برای بذر فراهم کرده و می‎تواند از تمامی عناصر مورد نیاز خود استفاده کند.

یوسفوند خاطرنشان کرد: متأسفانه کشاورزان با نادیده گرفتن این اصل مهم در کشاورزی به بستری نامناسب بسنده می‎کنند و همین امر باعث مشکلات عدیده‎ای از کاشت تا برداشت می‎شود و در نهایت کاهش عملکرد محصول را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: به طور کلی اندازه ذرات خاک باید به شکلی باشد تا بذر بتواند به ذرات خاک چسبیده و آب و مواد غذایی را به بهترین شکل دریافت کند و بنابراین شرایط برای کشت محصولاتی مانند کلزا، یونجه، شبدر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آماده‎سازی بستر کاشت در "سلسله" مطلوب نیست

آماده‎سازی بستر کاشت در "سلسله" مطلوب نیست