مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1393 ساعت 09:122014-11-01دانش

پژوهشگران دانشگاه سمنان موفق به ثبت 3 اختراع شدند


مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از ثبت سه اختراع، پژوهشگران دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز این دانشگاه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، داوود معروفی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل دانشگاه سمنان ضمن اشاره به ثبت سه اختراع پژوهشگران این دانگشاه گفت: این اختراعات حاصل تلاشهای دکتر منصور جهانگیری عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان و همکاران پژوهشگر وی است.

وی افزود: یکی از این اختراعات "تخریب مواد رنگزای پساب های صنعتی با استفاده از فتوکاتالیست" (Ce-Ag-ZnO) است که به شماره 83719 و به همت محمد ابراهیم علیا، دکتر منصور جهانگیری، معصومه جلیلی و دانشگاه سمنان به ثبت رسیده است.

مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان اختراع "سنتز نانولوله های کربنی عامل دار شده با 1-ایزاتین-3- تیو سمی کاربازون بعنوان جاذب و نانودارو" را دیگر اختراع ثبت شده عنوان کرد و افزود: این اختراع به شماره 83913 با تلاش علی رجبعلی نژاد کلایی، دکتر منصور جهانگیری، فرهوش کیانی بارفروش و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان به ثبت رسیده است.

معروفی در خاتمه، "جذب CO2بوسیله سنتز جاذب زئولیتی NaXبه روش هیدروترمال با استفاده از آب شیشه" را اختراع سوم این گروه اعلام کرد و گفت: این اختراع به شماره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهشگران دانشگاه سمنان موفق به ثبت 3 اختراع شدند

پژوهشگران دانشگاه سمنان موفق به ثبت 3 اختراع شدند