مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1393 ساعت 04:522014-11-01فرهنگي

از«تشنه لبان» تا «فراموشان»/ وقتی قیصر «عصر روز دهم» را سرود


داستان های بسیاری درباره واقعه عاشورا و سالار شهیدان برای کودکان و نوجوان نوشته شده؛ برخی از این داستان ها چون «فراموشان» با مخاطب خود به خوبی ارتباط برقرار کرده و به چاپ های متعدد رسیده اند و بعضی دیگر تاثیر چندانی بر خواننده خود نگذاشته اند.

- از تشنه لبان تا فراموشان / وقتی قیصر عصر روز دهم را سرود " داستان های بسیاری درباره واقعه عاشورا و سالار شهیدان برای کودکان و نوجوان نوشته شده؛ برخی از این داستان ها چون فراموشان با مخاطب خود به خوبی ارتباط برقرار کرده و به چاپ های متعدد رسیده اند و بعضی دیگر تاثیر چندانی بر خواننده خود نگذاشته اند.

خبرگزاری مهر- گروه فرهنگ: نوشتن درباره رویدادها و شخصیت های مذهبی، کار چندان ساده ای نیست.

نویسنده هم باید با عناصر داستانی آشنا باشد و داستانی خواندنی بنویسد هم باید تاریخ را بشناسد و در روایت آن رویداد یا بیان زندگی شخصیت های مقدس چون پیامبر اکرم(ص) و امامان دچار اشتباه نشود.

نویسندگانی که درباره امام حسین(ع) و یارانش و یا رویداد بزرگی چون عاشورا می نویسند از یک طرف بهتر است جزییات تاریخی را بداند و از سوی دیگر بتواند در قالبی تاثیرگذار و با نگاهی تازه، از کسی یا کسانی بگوید که بالاترین و زیباترین درجه از بخشش را به تصویر کشیدند و مرگ رنگین را بر زندگی ننگین برتری دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از«تشنه لبان» تا «فراموشان»/ وقتی قیصر «عصر روز دهم» را سرود

از«تشنه لبان» تا «فراموشان»/ وقتی قیصر «عصر روز دهم» را سرود