مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1393 ساعت 14:422014-10-31بين الملل

انتقاد امیرعبداللهیان از رفتار متناقض عربستان در مذاکره با ایران


آفریقای وزیر امور خارجه از رفتار متناقض عربستان در روند مذاکره با جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرد.

حسین امیرعبداللهیان در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: گفتگوهای دیپلماتیک اخیر تهران ـ ریاض در فضایی مثبت و سازنده انجام شد.

وی در عین حال تصریح کرد: در مذاکرات وزرای خارجه دو کشور در نیویورک و در سفر بنده به جده گفتگوهای سازنده ای داشتیم و حرفهای خوبی از وزیر خارجه عربستان شنیدیم اما متأسفانه آقای سعود الفیصل چند روز پس از هر مرحله از مذاکرات با اظهارات منفی و غیرسازنده رسانه ای که با فضای گفتگوهای دیپلماتیک و مسیر طراحی شده روابط و مذاکرات دو طرف در تعارض است رفتار کرد.

امیر عبداللهیان صراحت ، صداقت و حسن نیت را مهمترین عامل در مسیر گفتگو و مذاکرات دانست و اضافه کرد: مسیر گفتگو ، مذاکره و همکاری مشترکی منطقه ای را با همه کشورها از جمله عربستان سعودی پیگیری می کنیم.

معاون وزیر امورخارجه تأکید کرد:در موضوع تداوم مذاکرات دیپلماتیک اکنون این عربستان است که باید تصمیم بگیرد که به مسیر مذاکره پایبند است یا به اظهارات غیرسازنده رسانه ای؟ امیر عبداللهیان گفت: ما در مسیر مذاکرات سازنده و کمک به کشورهای منطقه در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی مصمم هستیم و لحظه ای درنگ نخواهیم کرد و دیگر کشورها را به این مهم دعوت می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد امیرعبداللهیان از رفتار متناقض عربستان در مذاکره با ایران

انتقاد امیرعبداللهیان از رفتار متناقض عربستان در مذاکره با ایران