مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1393 ساعت 09:372014-10-31اقتصادي

4 سناریوی جدید برای تامین آب شرب


یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اعلام اینکه در یکی از بحرانی ترین خشکسالی ها قرار داریم گفت: باروری ابرها، شیرین سازی آب دریا و استفاده از آب های نامتعارف؛ - راهکارهای جدید برای تامین آب شرب مورد نیاز کشور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، هدایت فهمی به برخی انتقادات در زمینه سدسازی های غیر استاندارد در کشور اشاره کرد و گفت: به منظور کاهش برداشت از آب های زیر زمینی، 11 پروژه تحقیقاتی را در دستور کار قرار دادیم.

معاون دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو با بیان اینکه توزیع آب در کشور به صورت یکسان و همگن نیست اظهارداشت: 75 درصد مناطق کشور در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و تنها 25 درصد کشور در مناطق مرطوب واقع شده است.

وی درباره نتایج بررسی وضعیت زمان بارش ها در کشور افزود: 75 درصد بارش ها در فصل غیر زراعی و تنها 30 درصد بارش ها در زمان زراعی است که با وجود این وضعیت، نیازمند مدیریت منابع آبی کشور هستیم.

این مقام مسئول در وزارت نیرو سد سازی را یکی از روش های مدیریت و هدایت آب در کشور عنوان کرد و با اشاره به ادعای برخی از محققان در خصوص سدسازی های غیراستاندارد ادامه داد: سدسازی در برخی از مناطق با توجه به حق آب طبیعی و جنبه های زیست محیطی لازم بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 سناریوی جدید برای تامین آب شرب

4 سناریوی جدید برای تامین آب شرب