مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1393 ساعت 08:572014-10-31اجتماعي

احداث جاده جدید در اشترانکوه ممنوع


مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: احداث جاده جدید در منطقه حفاظت شده اشترانکوه ممنوع است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند در جلسه کارگروه آمایش و محیط زیست لرستان، افزود: با توجه به ضرورت حفظ ذخائر ژنتیکی منطقه اشترانکوه و لزوم حراست از این منطقه، طرحی با رویکرد مدیریتی نوین تهیه شده که بر اساس نتیجه مطالعات و همراهی و همکاری دستگاه های اثرگذار در منطقه و جوامع بومی و محلی به سمت اجرایی شدن در این منطقه پیش می رود.

وی اظهار کرد: در این طرح مدیریتی وضعیت موجود منطقه و پوشش گیاهی و پراکنش زیستگاه های حیات وحش و مساحت و درصد زون های محدودیت شدید حفاظتی ، طبیعت گردی گسترده ، طبیعت گردی متمرکز ، سپر یا بافر و زون احیاء ، ترمیم و بازسازی زون ها تعیین شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه این منطقه نشان دهنده مهمترین و آسیب پذیرترین ارزش های طبیعی محدوده داخل منطقه تحت حفاظت است، تصریح کرد: هرگونه فعالیت انسانی که منجر به دگرگونی ارزش های این زون شود ممنوع است.

فتحی بیرانوند اضافه کرد: ایجاد جاده و پیاده رو در این زون ممنوع بوده، حضور محیط بانان محدود و بدون وسایل نقلیه موتوری ، حفاظت از تنوع زیستی در این زون بیش تر باید از طریق حفظ و نگهداری از اجزای مخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث جاده جدید در اشترانکوه ممنوع

احداث جاده جدید در اشترانکوه ممنوع