مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1393 ساعت 08:122014-10-31بين الملل

آمریکا گزارش ها درباره تیره شدن روابط خود را با ترکیه کذب خواند


وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازرسانه ها را درباره تیره شدن روابط واشنگتن و آنکارا رد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری آناتولی از واشنگتن ، جن ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به گزارش سایت قطره و به نقل ازاخیر روزنامه واشنگتن پست در این باره اعلام کرد: اجازه دهید نخست بگویم هر آنچه را که می خوانید باور نکنید زیرا ترکیه نه تنها همچنان هم پیمان در ناتو محسوب می شود بلکه شریکی در تلاش ها برای محدود کردن فعالیت های دولت اسلامی عراق و شام و در نهایت شکست د ادن این گروه قلمداد می شود.

او همچنین گفت: ما درباره موضوعات گسترده ای در حال همکاری با ترکیه هستیم.

بنابراین، فکر می کنم نباید به چنین گزارش هایی اعتماد کرد.

آمریکا تلاش می کند ترکیه را به ایفای نقشی گسترده تر در ائتلاف بین المللی ضد داعش ترغیب کند اما مقامات ترکیه اعلام کرده اند تنها در صورتی در این ائتلاف مشارکت خواهند داشت که برکناری بشار اسد رییس جمهور سوریه از قدرت نیز بخشی از هدف این ائتلاف باشد ، اقدامی که دولت اوباما در حال حاضر در پی آن نیست.

ترکیه تاکنون اعلام کرده است به نیروهای مخالف سوری اجازه آموزش دیدن و تجهیز شدن را در داخل مرزهای خود می دهد و همچنین روند انتقال نیروهای پیشمرگه کرد را به شهر تحت محاصره کوبانی در سوریه تسهیل کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا گزارش ها درباره تیره شدن روابط خود را با ترکیه کذب خواند

آمریکا گزارش ها درباره تیره شدن روابط خود را با ترکیه کذب خواند