مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1393 ساعت 07:072014-10-31اجتماعي

امیدها برای نجات دریاچه ارومیه با اجرای طرح کشاورزی پایدار


معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در ارومیه گفت: اجرای موفقیت آمیز طرح کشاورزی پایدار در 41 روستای حوضه دریاچه ارومیه در فاز نخست، - امیدواریها برای نجات این دریاچه را افزایش داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، دکتر معصومه ابتکار در دومین جلسه شورای استانی فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه که با حضور استانداران آذربایجان غربی و شرقی در ارومیه برگزار شد گفت: در بازدیدی که از روستاهای پایلوت اجرای طرح کشاورزی پایدار در حوضه دریاچه ارومیه انجام گرفت شاهد مشارکت فعال و استقبال بسیار خوب روستاییان این مناطق بخصوص بانوان روستایی از طرح کشاورزی پایدار با هدف تغییر الگوی آبیاری و تغییر الگوی کشت بودیم که این امر امیدواری را برای نجات دریاچه ارومیه دوچندان کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت استمرار آموزش روستاییان ساکن در حوضه دریاچه ارومیه افزود: اجرای طرح کشاورزی پایدار و تغییر الگوی کشت، کاری زمان بر و در عین حال بنیادین است که می تواند به عنوان الگوی کشاورزی کشور تبدیل شود.

ابتکار ادامه داد: در حال حاضر دستگاه های متولی و سازمانهای مردم نهاد در دو استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در فرهنگسازی تغییر الگوی کشت و مسائل مرتبط با دریاچه ارو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیدها برای نجات دریاچه ارومیه با اجرای طرح کشاورزی پایدار

امیدها برای نجات دریاچه ارومیه با اجرای طرح کشاورزی پایدار