مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1393 ساعت 20:372014-10-30پزشكي

تولید سه نانودارو در پژوهشکده بوعلی مشهد


رییس مرکز تحقیقات نانو فناوری پژوهشکده بوعلی مشهد با اشاره به فعالیت های این مرکز از تولید سه دارو با تکیه بر فناوری نانو در کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار علمی ایسنا منطقه خراسان، دکتر محمودرضا جعفری در جریان بازدید خبرنگاران از پژوهشکده بوعلی در خصوص فعالیت های مرکز تحقیقاتی نانو فناوری این پژوهشکده اظهار کرد: این مرکز به عنوان برترین مرکز تحقیقاتی در حوزه داروسازی و پزشکی در کشور فعالیت می کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر سه داروی مهم با تکیه بر فناوری نانو از این مرکز روانه بازار شده و این درحالی است که این داروها تنها تحت لیسانس چند شرکت آمریکایی تولید می شود.

جعفری با اشاره به داروهای تولید شده در این مرکز از کپسول ژل نانوکورکومین یاد کرد و افزود: این کپسول با استفاده از ماده موثره زردچوبه تولید شده و فرمولاسیون آن به نحوی تغییر کرده که بتواند جذب بدن شود.

رییس مرکز تحقیقاتی نانو فناوری پژوهشکده بوعلی تصریح کرد: همچنین قرص سیناآنفولیش برای درمان سالک در این مرکز تولید شده که تمام مراحل مربوط به عقد قرارداد و ورود این محصول به بازار انجام شده است.

وی با بیان اینکه این مرکز در حوزه داروسازی به شکلی هدفمند فعالیت خود را ادامه می دهد، خاطرنشان کرد: داروی ضدسرطان ما امسال در جشنواره نانو به عنوان محصول برتر کشور شناخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سه نانودارو در پژوهشکده بوعلی مشهد

تولید سه نانودارو در پژوهشکده بوعلی مشهد