مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1393 ساعت 16:572014-10-30سياسي

حشمت الله قنبری: امام حسین(ع) دنبال مذاکره با یزیدیان نبود / هدف امام انذار بود


پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه امام حسین(ع) دنبال مذاکره با یزیدیان نبود، گفت: گفت وگوی امام(ره) با عمر بن سعد نه مذاکره، که انذار بود و آن کسی که انذار می کند در موضع قدرت و اقتدار قرار دارد.

- " از همدان، حشمت الله قنبری عصر امروز در جمع بازنشستگان سپاه استان همدان با رد این گفته که برخی اعلام می کنند منطق سیدالشهدا(ع) در عاشورا مذاکره بوده است، اظهار کرد: در سایه این منطق به حرف ها و موضوعاتی دامن زده می شود که مشخص نیست با مصالح و سرنوشت کشور چه مقدار انطباق دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از مسائل به دلیل غفلت و بی دقتی پیش کشیده می شود، افزود: سیدالشهدا(ع) در یک زمانه ظهور کردند و عهده دار امامت جامعه شدند که جامعه اسلامی دوران مختلفی را پشت سر می گذاشت.

این پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) از یک مردم متعصب آمیخته با جاهلیت، یک مرکز تمدنی ایجاد کرد، تصریح کرد: بلافاصله با درگذشت پیامبر اکرم(ص) دوران غروب مجددی آغاز شد که همه ارزش های جاهلیت در یک نماد جدید بازسازی و به خورد مردم داده شد.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان دین تنها به یک طعم و مزه تبدیل شد، ادامه داد: فکر ابوجهل در صنوف نماز رواج یافت و ابولهب ها با پیشانی های پینه بسته در صفوف مسلمین نشسته بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حشمت الله قنبری: امام حسین(ع) دنبال مذاکره با یزیدیان نبود / هدف امام انذار بود

حشمت الله قنبری: امام حسین(ع) دنبال مذاکره با یزیدیان نبود / هدف امام انذار بود