مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1393 ساعت 11:522014-10-30بين الملل

واشنگتن پست: ائتلاف 60 ساله واشنگتن-آنکارا در حال فروپاشی است


یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به اختلافات اخیر ترکیه و آمریکا در خصوص موضوع سوریه اشاره کرد و نوشت این اختلافات به گونه ای است که گویی ائتلاف 60 ساله دو کشور در حال فروپاشی است.

- "، اختلاف عقاید خصمانه دو کشور آمریکا و ترکیه در خصوص مسئله سوریه که به طرز چشمگیری رو به افزایش است، ائتلاف 60 ساله دو کشور را محک می زند به طوریکه برخی این سوال برایشان پیش آمده است که آیا این دو کشور را می توان هنوز همپیمان دانست.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست با این مقدمه به اختلافات به وجود آمده بین آمریکا و ترکیه اشاره کرد و نوشت که ممانعت ترکیه از صدور مجوز برای آمریکا به منظور استفاده از پایگاههای ترکیه برای حمله به داعش، جدال بر سر چگونگی مهار درگیری ها در شهر مرزی کوبانی و همچنین لحن تند لفاظی های ضدآمریکایی مقامات ارشد ترکیه برای محکوم کردن سیاست های آمریکا نمایانگر اختلافات دو کشور برای رویارویی با تهدید افراط گرایان است.

این روزنامه سپس گزارش کرد که به اعتقاد کارشواشنگتن و آنکارا آشکارا از طریق توهین و تهمت دو طرفه اختلافات خود را به صورت آشکارا بیان می کنند، و آنچه که در معرض خطر قرار دارد، رابطه 6 دهه ای این دو کشور است که در حین جنگ سرد شکل گرفت و هم اکنون یک بعد متفاوت اما استراتژیک به خود گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واشنگتن پست: ائتلاف 60 ساله واشنگتن-آنکارا در حال فروپاشی است

واشنگتن پست: ائتلاف 60 ساله واشنگتن-آنکارا در حال فروپاشی است