مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1393 ساعت 20:522014-10-29اقتصادي

سهم اندک ایران در بازارهای جهانی محصولات وابسته به نانو


معاون پژوهشی دانشکده فناوری های نوین دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: زیرساخت های تولید ثروت و فناوری و محصول از دانش در ایران ضعیف است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار علمی ایسنا منطقه خراسان، رضا فریدی مجیدی در همایش تخصصی فناوری نانو؛ کاربردها، مزایا و چالش ها که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت نانو در زمینه تولید ثروت از دانش مطلوب نیست، اما نسبت به سایر رشته ها از شرایط بهتری برخوردار است.

وی افزود: متاسفانه دانشگاه های ما بیشتر به دنبال پژوهش و چاپ مقاله بوده و هزینه ها را تنها برای این موضوع اختصاص می دهند.

فریدی مجیدی خاطرنشان کرد: صنایع ما از دانشگاه ها و محیط های علمی جدا بوده و همجنس یکدیگر نیستند؛ اگر این دو در کنار یکدیگر قرار گیرند، بسیاری از مشکلات در زمینه تبدیل دانش به ثروت رفع می شود.

وی با بیان اینکه در برخی از حوزه ها مانند الکترونیک زیرساخت های لازم برای ارتباط صنایع و نانو در کشور ما ضعیف است، تصریح کرد: این زیرساخت ها در شیمی و فیزیک مطلوب است و باید حداکثر استفاده را از این موضوع داشته باشیم.

معاون پژوهشی دانشکده فناوری های نوین دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اهمیت ادغام دانشگاه ها و صنایع در استفاده از دانش در راستای تولید ثروت گفت: برای این هماهنگی، بخش بیشتری از پژوهش صنایع باید توسط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم اندک ایران در بازارهای جهانی محصولات وابسته به نانو

سهم اندک ایران در بازارهای جهانی محصولات وابسته به نانو