مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1393 ساعت 08:232014-10-26اقتصادي

واردات شترهای آلوده به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان!


در حال حاضر تعداد 70 هزار نفر شتر در استان موجود است و بنا بر سیاست های حمایتی و ابلاغی واردات شتر به استان ممنوع اعلام شده است.

- معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه شهرستان زابل از ابتلای شترهای وارداتی آلوده به ویروس "کرونا" در سیستان خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، هوشنگ ناظری بیان داشت: با توجه به مشاهده بیماری "مِرس" یا "کرونا" در بین شترهای وارداتی در قرنطینه های شهرستان زابل که به سندروم تنفسی در خاورمیانه معروف است کشتار شتر در این منطقه بدون آنجام آزمایشات لازم و نمونه برداری ممنوع است.

وی در گفتگو با مهر ابراز داشت: در این راستا از سازمان دامپزشکی خواسته شده است تا از تمامی شترهای موجود در سطح منطقه نمونه گیری انجام شود.

وی تاکید کرد: ابتلا و مشاهده این بیماری در شترهای وارداتی منجر به تشدید تدابیر شدید بهداشتی شده است و تا زمانی که اطمینان لازم از صحت و سلامت آنها حاصل نشود اجازه کشتار، واردات و صادرات شتر داده نخواهد داده شد.

وی یادآور شد در همین راستا کشتارخانگی دام در این شهرستان غیرمجاز و ممنوع است و قصابان موظفند دام های خود را برای کشتار به کشتارگاه صنعتی محمدآباد انتقال دهند.

وی بیان داشت: در حال حاضر تعداد 250 نفر شتر وارداتی در سه نقطه شهرستان زابل قرنطیه شده اند و هنوز تصمیم نهایی برای انت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات شترهای آلوده به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان!

واردات شترهای آلوده به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان!