مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1393 ساعت 05:332014-10-26بين الملل

اوکراین از امکان رسیدن به توافق گازی با روسیه در هفته جاری خبر داد


رییس جمهوری اوکراین ابراز امیدواری کرد که در مذاکرات 3 جانبه (روسیه، اوکراین، اتحادیه اروپا) در روز چهارشنبه این هفته طرفین بتوانند به توافق نهایی در مورد ارسال گاز روسیه به اوکراین در فصل زمستان دست یابند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل ، پترو پروشنکو رییس جمهوری اوکراین روی این مسئله حساب می کند که توافق در خصوص ارسال گاز روسیه به این کشور در جریان مذاکرات 3 جانبه روسیه-اوکراین-اتحادیه اروپا  در روز چهارشنبه (29 اکتبر-7 آبان ماه) تحقق یابد.

پروشنکو این مسئله را شب گذشته در یک برنامه از تلویزیون ملی اوکراین اعلام کرده و گفت: احتمال رسیدن به توافق بین طرفین در جریان مذاکرات روز چهارشنبه بسیار زیاد است و ما امیدواریم این توافق صورت بگیرد تا مردم ما زمستان گرمی را داشته باشند.

لازم به یادآوری است که مذاکرات در خصوص شرایط ارسال گاز روسیه به اوکراین بر اساس توافقنامه موقت برای دوره فصل زمستان در حال انجام است.

به گفته گیونتر اتینگر کمیسر عالی اتحادیه اروپا در امور انرژی، مانع اصلی برای امضای توافقنامه بین دو طرف، عدم پرداخت بدهی گازی معوقه طرف اوکراینی است.

رییس جمهوری اوکراین همچنین یادآور شد که این کشور پیش از این به دادگاه استکهلم شکایت کرده و خواستار بررسی قرارداد گازی امضا شده قبلی با طرف روسی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوکراین از امکان رسیدن به توافق گازی با روسیه در هفته جاری خبر داد

اوکراین از امکان رسیدن به توافق گازی با روسیه در هفته جاری خبر داد