مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1393 ساعت 05:132014-10-26حوادث

"سیمره" انارستان های سیروان را می بلعد


بهره برداری از سد سیمره در بلندمدت موجب زیر آب رفتن باغات انار روستاهای چم شیر، چم روته و دار بلوط خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، بعد از طی مسافت 80 کیلومتری از شهر ایلام به طرف شهرستان سیروان، بوی عطر برنج عنبربو مشام هر رهگذری را می نوازد و با نگاه به شالیزارهای منطقه، لذت وصف ناپذیری برای هر فردی مجسم می شود.

در ورودی مرکز این شهرستان در شهر لومار تلاش و کوشش زن و مرد، پیر و جوان در مزارع برنج صحنه ای را برای رهگذران خلق می کند که مصداق واقعی کار و زندگی در مناطق پر بازده کشاورزی استان است و در کنار همه این صحنه ها، کارگاه های بوجاری برنج و صفوف تراکتورهای حامل برنج برداشت شده کشاورزان را که می بینی، برایت بسیار جالب و دیدنی است که نتیجه تلاش چند ماهه کشاورزان منطقه است.

از مزارع برنج عنبربو که می گذریم باغات انار این منطقه چشم ما را به خود خیره کرده، چرا که به هر طرف جاده که می نگری باغات انبوه انار را خواهید دید که انارهای درشت قرمز رنگ بر شاخه های درختان، هر رهگذری را به مهمانی خود فرا می خواند.

روستاهای چم شیر ، چم روته و دار بلوط 3 روستای اصلی منطقه عرب رودبار در شهرستان سیروان هستند که عمده باغات انار استان را در خود جایی داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

"سیمره" انارستان های سیروان را می بلعد

"سیمره" انارستان های سیروان را می بلعد